Tuesday 7 November 2017

Moving Gjennomsnittet Plot Matlab


Jeg må beregne et bevegelige gjennomsnitt over en dataserie, i en for-løkke må jeg få det bevegelige gjennomsnittet over N 9 dager. Arrayet jeg beregner er 4 serie 365 verdier M, som i seg selv er gjennomsnittlige verdier for et annet sett med data jeg vil plotte gjennomsnittverdiene av dataene mine med det bevegelige gjennomsnittet i ett plot. Jeg googled litt om å flytte gjennomsnitt og conv kommandoen og fant noe som jeg prøvde å implementere i min kode. Så i utgangspunktet beregner jeg min gjennomsnitt og plot det med et feil glidende gjennomsnitt jeg valgte wts-verdien rett utenfor mathworks-siden, så det er feil kilde. Mitt problem er at jeg ikke forstår hva dette wts er. Kan noen forklare om det har noe å gjøre med vektene til verdier som er ugyldige i dette tilfellet Alle verdier er vektet det samme. Og hvis jeg gjør dette helt feil, kan jeg få litt hjelp med det. Min oppriktige takk. Skrevet 23. september kl 14 på 19 05. Bruke conv er en utmerket måte å implementere et bevegelige gjennomsnitt I koden du bruker, er wts hvor mye y ou veier hver verdi som du gjettet summen av den vektoren skal alltid være lik en Hvis du ønsker å vekt hver verdi jevnt og gjør et Moving-filter på størrelse N, vil du gjøre det. Bruk av gyldig argument i samtalen vil resultere i ha færre verdier i Ms enn du har i M Bruk det samme hvis du ikke har tenkt på effekten av nullpolstring Hvis du har signalbehandlingsverktøyskassen, kan du bruke cconv hvis du vil prøve et sirkulært glidende gjennomsnitt. Nothing like. You should read the conv og cconv dokumentasjon for mer informasjon hvis du allerede har t. Under MATLAB, hvordan kan jeg finne tre-dagers glidende gjennomsnitt av en bestemt kolonne av en matrise og legge til glidende gjennomsnitt i den matrisen jeg prøver å beregne 3-dagers bevegelse gjennomsnittlig fra bunnen til toppen av matrisen, har jeg oppgitt min kode. Gi følgende matrise a og mask. Jeg har prøvd å implementere conv-kommandoen, men jeg mottar en feil. Her er conv-kommandoen jeg har prøvd å bruke i 2. kolonne av matrisen a. Den utgang jeg ønsker jeg s gitt i følgende matrise. Hvis du har noen forslag, vil jeg sterkt sette pris på det. Takk for kolonne 2 i matrisen a, beregner jeg 3-dagers glidende gjennomsnitt som følger og plasserer resultatet i kolonne 4 i matrise a I omdøpt matrise a som ønsket Utgang bare for å illustrere 3-dagers gjennomsnittet av 17, 14, 11 er 14 det 3-dagers gjennomsnittet av 14, 11, 8 er 11 3-dagers gjennomsnittet av 11, 8, 5 er 8 og 3 - dags gjennomsnitt på 8, 5, 2 er 5 Det er ingen verdi i de nederste 2 radene for fjerde kolonne fordi beregningen for 3-dagers glidende gjennomsnitt starter nederst. Den gyldige utgangen vil ikke bli vist før minst 17, 14 og 11 Forhåpentligvis er dette fornuftig Aaron 12. juni kl.18. Generelt vil det hjelpe hvis du vil vise feilen. I dette tilfellet gjør du to ting feil. Først må din konvolusjon deles med tre eller lengden på det bevegelige gjennomsnittet. Sekund, merk størrelsen på c Du kan ikke bare passe c til en Den typiske måten å få et bevegelig gjennomsnitts ville være å bruke samme. men det gjør det nt ser ut som du vil. I stedet er du tvunget til å bruke et par linjer. utdata tsmovavg tsobj, s, lag returnerer det enkle glidende gjennomsnittet for for økonomisk tidsserieobjekt, tsobj lag angir antall tidligere datapunkter som brukes med gjeldende datapunkt når du beregner den bevegelige average. output tsmovavg vector, s, lag, dim returnerer det enkle glidende gjennomsnittet for et vektorlag, indikerer antall tidligere datapunkter som brukes med det nåværende datapunktet når du beregner det bevegelige gjennomsnittet. output tsmovavg tsobj, e , timeperiod returnerer eksponentiell vektet glidende gjennomsnitt for økonomisk tidsserieobjekt, tsobj Det eksponentielle glidende gjennomsnittet er et vektet glidende gjennomsnitt hvor tideperiod angir tidsperioden Eksponentielle glidende gjennomsnitt reduserer forsinkelsen ved å bruke mer vekt til de siste prisene For eksempel er en 10- periode eksponentiell glidende gjennomsnitt vekter den siste prisen med 18 18 Eksponentiell prosentandel 2 TIMEPER 1 eller 2 WINDOWSIZE 1.output tsmovavg vector, e, timep eriod, dim returnerer det eksponentielle vektede glidende gjennomsnittet for en vektor Det eksponentielle glidende gjennomsnittet er et vektet glidende gjennomsnitt, hvor tidsperioden spesifiserer tidsperioden Eksponentielle glidende gjennomsnitt reduserer forsinkelsen ved å bruke mer vekt til de siste prisene For eksempel er en 10-tids eksponentiell bevegelse gjennomsnittsvekter den siste prisen med 18 18 2 timeperiod 1.output tsmovavg tsobj, t, numperiod returnerer trekantet glidende gjennomsnitt for økonomisk tidsserieobjekt, tsobj Det trekantede glidende gjennomsnittet dobbeltsømmer dataene tsmovavg beregner det første enkle glidende gjennomsnittet med vindu bredde på tak numperiod 1 2 Så beregner det et andre enkelt glidende gjennomsnitt på det første glidende gjennomsnittet med samme vindu size. output tsmovavg vektor, t, numperiod, dim returnerer trekantet glidende gjennomsnitt for en vektor Det trekantede glidende gjennomsnittet glatter jevn data tsmovavg beregner det første enkle glidende gjennomsnittet med vinduets bredde på tall numperiod 1 2 Så beregner det en seko nd enkel glidende gjennomsnitt på det første glidende gjennomsnittet med samme vindu size. output tsmovavg tsobj, w, vekter returnerer det veide glidende gjennomsnittet for den økonomiske tidsserieobjektet, tsobj ved å levere vekter for hvert element i det bevegelige vinduet Lengden på vekten vektor bestemmer størrelsen på vinduet Hvis større vektfaktorer brukes til nyere priser og mindre faktorer for tidligere priser, er trenden mer lydhør overfor de siste endringene. utdata tsmovavg vektor, w, vekter, dim returnerer vektet glidende gjennomsnitt for vektoren ved å levere vekter for hvert element i det bevegelige vinduet Lengden på vektvektoren bestemmer størrelsen på vinduet Hvis større vektfaktorer brukes til nyere priser og mindre faktorer for tidligere priser, er trenden mer lydhør for de siste endringene. utgang tsmovavg tsobj, m, numperiod returnerer det modifiserte glidende gjennomsnittet for den økonomiske tidsserieobjektet, tsobj Det modifiserte glidende gjennomsnittet ligner det enkle glidende gjennomsnitt Vurder argumentets talltid for å være lagringen av det enkle glidende gjennomsnittet. Det første modifiserte glidende gjennomsnittet beregnes som et enkelt glidende gjennomsnitt. Etterfølgende verdier beregnes ved å legge til den nye prisen og subtrahere det siste gjennomsnittet fra den resulterende sum. output tsmovavg vectoren, m, numperiod, dim returnerer det modifiserte glidende gjennomsnittet for vektoren. Det modifiserte glidende gjennomsnittet ligner det enkle glidende gjennomsnittet. Vurder argumentet tallet for å være lagret av det enkle glidende gjennomsnittet. Det første modifiserte glidende gjennomsnittet beregnes som et enkelt glidende gjennomsnitt etterfølgende verdier beregnes ved å legge til den nye prisen og subtrahere det siste gjennomsnittet fra den resulterende sum. dim dimensjonen for å operere langs positivt heltall med verdi 1 eller 2.Dimensjon for å operere sammen, spesifisert som et positivt heltall med en verdi på 1 eller 2 dim er et valgfritt inngangsargument, og hvis det ikke er inkludert som en inngang, antas standardverdien 2. Standardet av dim 2 indikerer en rad - orienterte matrisen, hvor hver rad er en variabel og hver kolonne er en observasjon. Hvis dim 1 er det antatt å være en kolonnevektor eller kolonneorientert matrise, hvor hver kolonne er en variabel og hver rad en observasjon. e Indikator for eksponentiell glidende gjennomsnittlig karaktervektor. Eksponentielt glidende gjennomsnitt er et vektet glidende gjennomsnitt hvor tideperiod er tidsperioden for eksponentiell glidende gjennomsnitt. Eksponentielle glidende gjennomsnitt reduserer forsinkelsen ved å bruke mer vekt til siste priser. For eksempel, en 10-tids eksponentiell bevegelse gjennomsnittlig vekt den siste prisen med 18 18. Eksponentiell prosentsats 2 TIMEPER 1 eller 2 WINDOWSIZE 1.timeperiod Lengde på tidsperiode nonnegative integer. Select ditt land.

No comments:

Post a Comment